12 - 19 sierpień

Maciej Żbik

WARSZTAT TERAPEUTYCZNY Z ELEMENTAMI MEDYTACJI

PROWADZI MACIEJ ŻBIK

„Wyłącznie proces psychiczny manifestuje się w życiu zewnętrznym.”

Wystarczy zatem przyjrzeć się wnikliwie naszemu życiu temu, co nas irytuje sprawia radość, co nas buduje, a co zrzuca w dół, aby zobaczyć, jakie są nasze procesy psychiczne. Można oczywiście po raz kolejny zamalowywać dziurę w ścianie i czekać aż farba znowu odpadnie, można jednak spróbować naprawić dziurę.
Innymi słowy sięgnąć do procesu psychicznego odpowiedzialnego za dyskomfort w naszym życiu i dopiero wtedy nałożyć warstwę farby, która przetrwa bardzo długo. Pozwolić by przebudowany proces psychiczny przebudował się w życiu. Temu służy terapia, którą stosujemy w trakcie warsztatów.


Nie znamy oczywiście jednej metody, która by w sposób cudowny zadziałała na wszystko i na wszystkich. To proces psychiczny, każdego uczestnika określa narzędzia jakimi należy pracować, a rolą prowadzącego jest prawidłowa interpretacja informacji. Terapeuta jest bardziej jak lustro, w którym uczestnik może rozpoznać odbicie swoich procesów psychicznych po to, by ten proces przebudować. A prowadzący pomaga, w doborze najskuteczniejszych środków. Można również powiedzieć o przeniesieniu i przeciwprzeniesieniu w procesie wzrostu psychicznego. Komunikacja pomiędzy prowadzącym i uczestnikiem odbywa się za pomocą obrazu, odczuć ciała, przejęzyczeń oraz spontanicznych ruchów w zależności od dominującego kanału komunikacyjnego uczestnika. Istotne, aby dotrzeć w głąb psyche. Jak najbliżej traumy źródłowej lub wręcz rozbroić traumę źródłową, odpowiedzialną za dystrybucję energii w życiu codziennym. A sięgać należy tak głęboko właśnie dlatego, że „wyłącznie proces psychiczny manifestuje się w życiu zewnętrznym.”


Niezależnie od uzdrawiającego wpływu mieszania się treści świadomych i nieświadomych na pewnym etapie terapii można „sięgnąć” po obrazy archetypowe, które stają się szablonem prawidłowych wzorców zachowań psychicznych. Odciskając się jak pieczęć w psyche człowieka, przemieniając ją i pozostając jednocześnie w mistycznym oddaleniu, niemalże dotykając świadomości. Jednakże zawsze tylko jako, co najwyżej postrzegana potencjalność.


Co osiągamy na warsztatach?

  • identyfikacja przyczyn niepokoju i dyskomfortu psychicznego
  • wybór sposobu zmiany skryptów zachowań psychicznych
  • regresja do traumatyzujących wydarzeń
  • osiągnięcie spełnienia i satysfakcji i przeżywania życia
  • osadzenie w społeczeństwie pozwala z kolei na realizację wyższych celów w sposób zgodny z nieświadomymi postawami (jeżeli te nieświadome postawy są skrajnie agresywne warto uciec się do terapii w celu ich rozwiązania, co z kolei pozwala na głębszą medytację.)

Pewien chłop wyszedł rano w pole i ciężko pracował przez cały dzień. Znużony wrócił do domu, położył się spać i zasnął głęboko. I wyśnił sen. Przyśnił mu się diabeł, który męczył go okrutnie, naprawdę wymyślał najgorsze tortury. Przerażony chłop pyta: Diable, czemu mi to robisz? Na co diabeł: A skąd ja mam to wiedzieć?   To Twój sen!

stare tybetańskie

Jak mawiał C.G. Jung –   “tylko proces psychiczny manifestuje się w życiu zewnętrznym”.

Oznaczałoby to, że każdy z nas kształtuje swoje życie. Tylko co to dokładnie oznacza? Czym jest to JA i czym jest wspomniany przez Junga proces psychiczny – ten sprawca przeżywania naszego życia? To gra świadomości, zwanej rozumem, i nieświadomości, zwanej podświadomością, z ogromną przewagą tej ostatniej, do czego niechętnie się przyznajemy. Powtarzając za B. Hannach: to, co wiemy o sobie, nie jest wszystkim, czym jesteśmy. Jeżeli z odrobiną uważności poobserwujemy się i to, co nam się przydarza, okaże się, że życie uczy nas każdego dnia. Dlaczego spóźniamy się na pociąg, którym koniecznie chcemy jechać? Dlaczego gubimy lub niszczymy przedmiot, do którego jesteśmy szczególnie przywiązani? Dlaczego robimy i mówimy tyle rzeczy, których później żałujemy? Dlaczego budzimy się przygnębieni bez wyraźnej przyczyny? A z drugiej strony, dlaczego zaskakujemy samych siebie, robiąc lub mówiąc coś, co przerasta wszystko, czego moglibyśmy się po sobie spodziewać? Uznanie istnienia tej nienazwanej części nas samych może stać się najważniejszym odkryciem. Mówiąc słowami tybetańskiej opowieści: możemy zagłębić się w sen naszego życia, spotkać siedzące tam diabły (diablice i anioły także), a w końcu zaprzyjaźnić się z nimi i ułożyć na naszych warunkach. Technologia użyta do tej podróży w głąb siebie jest mniej ważna, ważniejsza jest gotowość do uznania, że jesteśmy twórcami własnego życia – chwil najpiękniejszych i najstraszniejszych. To odwaga spojrzenia naszym diabłom w oczy i wola przemiany. Samoświadomość, odwaga i wola. Reszta to narzędzia dostarczane w ramach warsztatów lub sesji indywidualnych.

Z. Freud mawiał -“baczcie uważnie czy wasze lęki nie są ukrytymi pragnieniami”.

Maciej Żbik

zbik-foto-strona

Od 20 lat zgłębia techniki medytacyjne i praktykuje uzdrawiające ćwiczenia ruchowe. Korzysta z bogatych tradycji m.in. buddyzmu, zen, qiqong, dzogczen. Wielokrotnie odbywał odosobnienia medytacyjne w sangach mistrzów buddyjskich, a także w ośrodkach chrześcijańskich i hinduistycznych w Europie i Azji. Posiada wieloletnie doświadczenie w biznesie, obejmował stanowisko dyrektora finansowego dużej korporacji. Jego duchowe doświadczenie doskonale wpasowuje się w psychologię głębi C.G.Junga. Zgłębianie technik medytacyjnych i taoistycznych systemów zarządzania energią, stało się treścią jego życia. Praktyka medytacji poszerzyła jego świadomość i umiejętność wglądu w nieświadomą część ludzkiej psyche. Pozwala mu to przeprowadzić innych praktykujących przez bardzo głębokie procesy transformacyjne. Osoby, które miały okazję doświadczyć pracy z Maciejem, szczególnie cenią jego zdolność docierania od sedna problemów, głęboką intuicję i umiejętność domykania otwartych procesów. Pracując nad rozwojem własnym oraz innych ludzi, wypracował system uzupełniający techniki wschodnie pod kątem potrzeb emocjonalnych Europejczyka i nazwał  go terapią wglądu. W swojej terapii wykorzystuje:

  • analiza wizji i snów
  • aktywna imaginacja
  • psychodrama
  • techniki taoistyczne
  • medytacja wglądu

Koszt warsztatu: 1050 zł


Koszt noclegu i wyżywienia:


  • strych – 840 zł (trzeba zabrać swój śpiwór i poduszkę)
  • pokój wieloosobowy – 910 zł
  • pokój dwuosobowy – 980 zł

W celu rezerwacji miejsca na warsztacie prosimy o wysłanie zgłoszenia na adres mailowy: fundacjadlaludzi@gmail.com, oraz opłatę rezerwacyjną podaną w mailu zwrotnym.

Kontakt do organizatora: Magdalena Maculewicz 698 872 279

UWAGA:
Prosimy o rozważne dokonywanie rezerwacji, ponieważ w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w warsztatach, opłata rezerwacyjna jest zwracana jedynie w przypadku gdy na miejsce osoby rezygnującej znajdziemy nowego uczestnika warsztatów.

Więcej szczegółów…


  • polecamy zaopatrzenie się w wygodne ubranie
  • godzina zakończenia warsztatów może ulec zmianie


Powrót do terminów warsztatów ->

Możliwość komentowania jest wyłączona.